Activiteiten Agenda

U bent van harte welkom bij onze activiteiten

Door het jaar heen in alle seizoenen organiseert de Prot. Gemeente Wassenaar activiteiten.  Hiernaast onze agenda en hieronder een beschrijving van de verschillende groepen en activiteiten.

We begroeten u binnenkort graag!

Aankomende Activiteiten

Datum Tijd

wo 8 mei

wo 22 mei

wo 22 mei

17:30 u

Spelen met Vuur Messiaskerk

wo 5 juni

wo 19 juni

vr 21 juni

20:15 u

Midzomeravond Concert Koor Wassenaar Vocaliter Dorpskerk

Altijd welkom

Iedere twee weken organiseren we een gezellige en educatieve middag voor ouderen. Vaak worden er sprekers uitgenodigd rond een breed scala aan onderwerpen. Er zijn regelmatig muziekoptredens en samen met de predikanten  besteden we aandacht aan de feestdagen. En er is natuurlijk altijd tijd voor koffie en een praatje.

De bijeenkomsten worden gehouden van september tot mei op woensdagmiddag van 14.00 – 16.30 uur in de Messiaskerk.

Vanaf 14.00 uur staat de thee en koekje weer voor u klaar!

Muzikale Activiteiten

Muziek speelt een belangrijke rol in ons gemeenteleven. Zo organiseren we orgelconcerten, muziekmatinees en  Promenadeconcerten.

De orgelconcerten vinden vier keer per jaar plaats op zaterdagmiddag van 16.00-17.00 uur in de Dorpskerk.

Van oktober tot maart is er iedere derde zondagmiddag van de maand een muziekmatinee in de Messiaskerk van 15.30 tot 16.30 uur. Voorafgaand is er een Tea-inn.

In juli en augustus vinden op zaterdagmiddag van 16.00-16.30 Promenadeconcerten plaats in de Dorpskerk.

De toegang is in alle gevallen gratis, maar een vrijwillige bijdrage is welkom.

Zing mee met Rejoice!

Al bijna 15 jaar is Rejoice een begrip!
Een koor voor alle leeftijden met een breed repertoire met als dirigent Aad de Winter.
Er wordt iedere vrijdag gerepeteerd van 19:30 uur tot 20:30 uur in de Messiaskerk.
Daarna wordt er nog gezellig koffiegedronken.
U bent van harte welkom.
Rond Pasen wordt ieder jaar de Marcus Passie uitgevoerd.  2024 data:  zondag 24 maart om 15:30 uur in de Messiaskerk Wassenaar en 17 maart in Leiderdorp
Voor meer informatie kunt u bellen naar Aad de Winter: 06 1257 0993

Inloophuis vluchtelingen

Zoals elk jaar is in deze periode een groot aantal, ca.700 mensen, tijdelijk gehuisvest op Duinrell. Dit jaar zijn er onder hen vooral veel Syriërs die al langer in Nederland zijn. Maar ook mensen uit o.a. Jemen, Turkije, Eritrea, Ethiopië en Somalië wachten heel lang op een definitieve beslissing van het IND.

Hun verhalen worden verteld in het Inloophuis dat net als vorige jaren weer door vrijwilligers vanuit de kerken en de gemeente wordt georganiseerd.  Het Inloophuis wordt iedere donderdagmiddag van 14.00 – 17.00 uur georganiseerd in De Stoof, Schoolstraat 4a; te bereiken via het steegje naast het Kerkelijk Bureau, Schoolstraat 4.

De ongedwongen contacten met de vrijwilligers helpen om iets van de pijn van het gemis van familie te verlichten en voor een middag de onzekerheid over de toekomst en de verveling te vergeten. Door die contacten was het bijvoorbeeld mogelijk om via de sportverenigingen voor zwemmen en tafeltennis enkele mensen mee te laten doen.

Loopt u gewoon eens binnen of neem contact op met John & Marianne Mewissen.

Eetcafé 30+

Samen eten verbindt, daarom organiseren we 1x per maand het Eetcafé. In samenwerking met een echte chefkok bereiden vrijwilligers de maaltijden voor. De sfeer is altijd gezellig en het is een makkelijke manier om nieuwe mensen te leren kennen of oude bekenden tegen te komen.

Het Eetcafé is altijd op zaterdagavond en begint om 18.30 uur.

Meer informatie en aanmelding bij Peter Woudsma  Pwoudsma@live.nl of telefonisch bij Lenie van den Akker 06-41795192.

Kringen

Onze gemeente kent een groot aantal lees- en Bijbelstudiekringen. Vaak wordt er samen een boek gelezen of een Bijbelgedeelte bestudeerd. Door er met elkaar over te praten kom je tot nieuwe inzichten en je leert elkaar beter kennen.

De kringen worden doorgaans geleid door de predikanten.

Wil je meer weten van de kringen of misschien eens een kring bijwonen? Neem dan contact op met één van de predikanten.